Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er en ekstra høytytende dieselmotorolje som bidrar til å forlenge motorens levetid på de mest krevende bruksområdene på vei og i terreng.
Samtidig leverer den fremragende ytelse i moderne høyeffektsmotorer med lave utslipp, inkludert motorer med eksosresirkulering (EGR) og etterbehandlingssystemer med dieselpartikkelfilter (DPF) og dieseloksidasjonskatalysator (DOC). Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er fullt bakoverkompatibel og sørger også for fremragende ytelse i eldre, konvensjonelle motorer. Motoroljen innfrir eller overskrider dermed kravene som stilles i servicekategoriene API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS og CH-4, samt kravene til de største OEM-produsentene.
Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er resultatet av et omfattende samarbeid med større OEM-produsenter og anbefales av ExxonMobil til bruk på en rekke krevende bruksområder og i driftsmiljøer innenfor lastebiltransport, gruvedrift, anleggsvirksomhet, steinbruddsdrift og landbruk. Dette produktet gir enestående beskyttelse for de mest krevende dieselmotorene, inkludert Volvo-motorer som krever spesialoljer i henhold til VDS-4.5-spesifikasjonen. Mobil Delvac MX ESP 10W-30 møter eller overgår kravene i API SN-spesifikasjonene for bensinmotorer og blandede vognparker. Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er biodieselkompatibel.
Egenskaper og fordeler
Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er utviklet med Trimer-tilsetningsteknologi og et blandet rensemiddelsystem for å levere topp prestasjon i både nye og gamle motorer. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac ESP 10W-30 gir svært god kontroll over oljefortykning som skyldes sotdannelse og sørger for at totalbasetallet (TBN) holdes konstant ved lange oljeskiftintervaller. I tillegg har den en enestående bestandighet overfor oksidasjon, korrosjon og slitasje, samt avleringer ved høye temperaturer, som resulterer i et lavere oljeforbruk. Anbefales for bruk med biodiesel, og gir utmerket oksidasjonsstabilitet og stempelrenhet.
Egenskaper
- Fremragende sot- og viskositetskontroll: Bidrar til å opprettholde motorens effektivitet, og gi både motor og olje lengre levetid
- Unik varme- og oksidasjonsstabilitet: Bidrar til redusert slamdannelse ved lave temperaturer og avleiringer ved høye temperaturer
- Utmerket kontroll over oljeforbruket: Bidrar til lavere oljekostnader på grunn av mindre etterfylling under drift
- Fremragende TBN-reserver: Bidrar til forbedret korrosjonsbeskyttelse og lengre oljeskiftintervaller
- Skjærstabilitet som bevarer viskositeten: Bidrar til å opprettholde viskositeten under bruk med høy belastning og i høye temperaturer, noe som gir økt slitasjebeskyttelse og lang levetid for motoren
- God pumpbarhet ved lave temperaturer: Rask oljeflyt bidrar til redusert slitasje når motoren startes opp ved lave temperaturer
- Fremragende bestandighet mot korrosjon og slitasje: Lang levetid for kritiske sliteflater
- Komponentkompatibilitet: Lang levetid for pakninger, tetninger og etterbehandlingssystemer (DFP og DOC)
- Møter eller overgår sentrale OEM-produsenters krevende spesifikasjoner og den nyeste API-kategorien for bensinmotorer: Én motorolje for blandede vognparker
Anbefales av ExxonMobil for bruk i:
- de nyeste, høytytende dieselmotorene med lave utslipp som er utstyrt med etterbehandlingssystemer som bruke dieselpartikkelfilter- og dieseloksidasjonskatalysatorteknologi
- høytytende dieselmotorer, inkludert turboladede motorer med EGR-teknologi, samt eldre, konvensjonelle dieselmotorer med naturlig aspirasjon
- tungtransport og anleggsmaskiner, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk
- motorveitransport ved både høy hastighet/tung belastning og lokal henting/levering
- anleggsmaskiner under krevende driftsforhold med lav hastighet/tung belastning
- høytytende bensinmotorer og blandede vognparker
- dieseldrevet utstyr fra amerikanske, europeiske og japanske utstyrsprodusenter
Dette produktet har følgende godkjennelser:
- DQC II-18 LA
- Mack EO-O Premium Plus
- MB-godkjenning 228.31
Dette produktet har følgende produsentgodkjennelser:
- Detroit Fluids spesifikasjon 93K222
- Detroit Fluids spesifikasjon 93K218
- MACK EOS-4.5
- MAN M 3575
- RENAULT TRUCKS RLD-3
- VOLVO VDS-4.5
Dette produktet anbefales av ExxonMobil for bruk hvor det kreves:
Dette produktet oppfyller eller overgår følgende industrispesifikasjoner:
- ACEA E9
- ACEA E7
- API CK-4
- API CJ-4
- API CI-4 PLUS
- API CI-4
- API CH-4
- API SN
- API SM
- Caterpillar ECF-3
- Cummins CES 20086
- ISUZU DEO (m/ DPD-utstyrte kjøretøy)
Dette produktet oppfyller eller overgår kravene til:
- ACEA E7
- ACEA E9
- JASO DH-2
- Cummins CES 20081
Typiske produktdata
- Klasse: SAE 10W-30
- Sulfatert aske, wt%, ASTM D 874: 0,9
- Tetthet ved 15 °C, kg/l, ASTM D4052: 0,867
- Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92: 218
- Kinematisk viskositet ved 100 °C, mm2/s, ASTM D445: 12
- Kinematisk viskositet ved 40 °C, mm2/s, ASTM D445: 82
- Stivnepunkt, ºC, ASTM D97: -33
- Totalt basetall, mgKOH/g, ASTM D2896: 9,6
- Viskositetsindeks, ASTM D 2270: 140